Ezért nincs magyarországon Uber
2018. május 07. írta: mainapvolt

Ezért nincs magyarországon Uber

Az Uber-t 2009ben alapították San Franciscoban (USAban). Jelenleg több mint 470 városban van jelen.

2014 novemberében jelent meg Magyarországon, Budapesten. 2016 július 24ig tarott ki, a kormány megszorításainak, és a Taxisok lázadásának.

Nagyrészt a hátránya, hogy bárki a saját autójával, egy kisebb-nagyobb regisztráció után, lehetett UBER sofőr.

uber2209a.jpg

A Napi.hu birtokába jutott, a cég sofőrjeinek küldött tájékoztató szerint a július 24-én életbe lépő törvény miatt (lásd alább) az uberező sofőrök elveszíthetik a jogosítványukat vagy az autójuk rendszámát, annak ellenére, hogy minden engedéllyel rendelkeznek és adót fizetnek. Ezek olyan kockázatok, amelyeknek az Uber egyetlen magyar alvállalkozó sofőrt sem szeretne kitenni, olvasható az anyagban, amely szerint ez a jogszabály ellehetetleníti 1200 sofőr munkáját, veszélybe sodorja családjaik megélhetését, és bünteti a modern technológiát.

A cég megjegyzi azt is, hogy az Uber jelenleg 480 városban működik globálisan. A blokkolásról szóló magyar törvény a maga nemében a világon egyedülálló lesz, és Budapestet az egyetlen olyan régiós nagyvárossá teszi, ahol nem lesz elérhető az Uber szolgáltatása.

A cég sofőrjeinek azt üzente az igazgatódélután és a hét hátralévő részében fogadóórákat tartanak, ám mivel ezek kapacitása limitált és előzetes időpontfoglaláshoz kötött, online kell regisztrálni. 

A korábbi, Ubert ért vádakkal kapcsolatban elmondta: sok lépést tettek, hogy minden előírásnak megfeleljenek, így e-számlát állítottak ki, beszerezték a személyszállítói engedélyeket, mára már minden sofőr rendelkezik ilyen engedéllyel. Biztosítva is vannak az utazásaik, 1,3 milliárd értékben.

Más országokban olyan szabályozások léptek életbe, amelyek a sharing economy részeit próbálják bevezetni a szabályozásba - lásd Észtország. Nem úgy, mint Magyarországon - emelte ki Fekete, aki elmondta azt is, hogy a francia foci-Eb-n több mint egymillió alkalommal használták az Ubert, köztük sok magyar felhasználó is. A vizes vébén erre már nem lesz lehetősége a külföldi turistáknak, ahogy a következő foci-Eb-n sem - adott hangot sajnálatának Fekete, aki szerint az Ubert itt nem látják szívesen.

A vezető megköszönte a több mint százezer magyarországi felhasználónak és az 1200 sofőrnek, akik között általános iskolai tanár, vegyészmérnök, buszsofőr is megtalálható volt, mert a rugalmas munkavégzésnek köszönhetően ki tudták használni a cég nyújtotta előnyöket.

Az előzmények

A parlament június közepén 119 igen, 61 nem szavazattal és 3 tartózkodás mellett fogadta el az engedély nélkül, személygépkocsival végzett személyszállító szolgáltatáshoz kapcsolódó jogkövetkezményekről szóló kormányzati törvényjavaslatot. Eszerint ideiglenesen, legfeljebb 365 napig blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak. Ezután a blokkolás elvileg megszűnik.

A tiltás, melyet a közlekedési hatóság rendelhet el, akkor léphet életbe, ha a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki, a megbírságolt pedig tovább folytatja ezt a tevékenységet. Itt érdemes megjegyezni, hogy az Uber és a taxisok között itt van a legnagyobb ellentét, azaz taxis, vagy személyszállítási szolgáltatást végez-e az Uber. A cég szerint utóbbit, ezért nincs is szüksége diszpécserszolgálatra, míg a taxisok és immár az állam szerint is taxis szolgáltatást, így pedig minden előírásnak meg kell felelniük.

A bejegyzés trackback címe:

https://minaphallottam.blog.hu/api/trackback/id/tr8213898526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása